دانلود ۳ خلاصه کتاب جزوه برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته لطف الله فروزنده pdf

 

تـــــــوجــــــه تـــــــــوجــــــه :

برای دانلود اینجا کلیک کنید و اگر دانلود نشد اینجا کلیک کنید

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

 

 

فصل پنجم
استراتژی های وظیفه ای روشهایی برای هماهنگ سازی مهارتها، منابع و توانمندی های تجاری سازمان به شمار
می روند.
اولین ابزار جهت اجرای استراتژی استراتژی در سطح وظیفه
سه تفاوت عمده استراتژی وظیفه ای و اصلی : مشخص بودن ، افق زمانی و مشارکت و توسعه
افق زمانی استراتژی وظیفه ای نسبت به استراتژی اصلی یک ساله و کمتر
وقتی استراتژی وظیفه ای مشخص باشد باعت می شود مدیران بازاریابی به اجرای تصمیمات استراتژیک متمایل شوند.
استراتژی وظیفه ای روش رسیدن به هدف های سالیانه را بیان می کند .
وقتی استراتژی وظیفه ای مشخص و واضح باشد حوزه های وابستگی متقابل و نیز تعارضات بالقوه مشخص می شوند.
وضوح استراتژی وظیفه ای نسبت به استراتژی اصلی بیشتر است.
وقتی استراتژی وظیفه ای مشخص باشد مدیران عملیاتی به اجرای تصمیمات استراتژیک متمایل شده و قادر به اجرای این
تصمیمات می باشند .

 


خلاصه و سوالات برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته ..مه-ریزی-و-...
در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید. برچسبها جزوه درس برنامه ریزی استراتژیک در عمل جزوه مدیریت استراتژیک فروزنده ...

بایگانی‌های خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته .. خلاصه-کتاب-مدیریت-استرا...
خانه / محصولات برچسب خورده “خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته فروزنده”. مرتب سازی پیش فرض, مرتب سازی بر اساس محبوبیت, مرتب سازی بر اساس ...

جزوه درس مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی ...netfilefa.com › جزوات و سوالات ارشد پیام نور
جزوه درس مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی دکتر خباز و امینی : این ... درس مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی نوشته دکتر لطف الله فروزنده ... جزوه مدیریت استراتژیک پیشرفته رضا رسولی و علی صالحی به همراه سوالات ...

دانلود کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با ...tamasha.com › XRDB6
ویدئو برای مدیریت استراتژیک پیشرفته فروزنده▶ 0:03
در این پست برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی تالیف دکتر فروزنده -محمد تقی امینی و صمدخباز باویل ...
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - بارگذاری توسطفایل های آموزشی

دانلود کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با ...tamasha.com › ...
ویدئو برای مدیریت استراتژیک پیشرفته فروزنده▶ 0:21
دانلود کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی دکتر فروزنده PDF . برای دانلود فایل بر روی لینک زیر ...
۴ فروردین ۱۳۹۸ - بارگذاری توسطفایل اندیش

دانلود رایگان کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک ... - ...www.reddit.com › user › azfile › comments › دانلود_را...
۴ فروردین ۱۳۹۸ - در این پست برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی تالیف دکتر فروزنده - محمد تقی امینی و صمد خباز باویل ...

برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژیdlibrary.aui.ac.ir › parvan › resource › برنامه-zwnj-ری...
شابک:9789643879884 : 81000 ریال; شماره راهنما: ‭HD٣٠/٢٨ /‫ف‬٤‫ب‬٤ ١٣٩٢; پدیدآور: فروزنده دهکردی، لطف‌الله، 1340 -; عنوان:برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک با‬ ...

دانلود رایگان خلاصه دروس مدیریت استراتژیک پیام نورr90manage.blogfa.com › post › دانلود-رایگان-خلاصه-د...
توضیحات : منبع: مدیریت استراتژیک مولف: دکتر لطف الله فروزنده دهکردی تهیه کننده پاورپوینت: دکتر محمد محمودی میمند اندازه فایل : 0.56 مگابایت تعداد دفعات دانلود ...

 

 

ریسی ی مدیریت استراتژیک بروامه با رییکرد تدییه ...mba-online.ir › Ketab-BarnameRiziStrategicPDF
نآ رب اذل .دنک یحارط ار اهیژتارتسا اهنآ هب داقتعا و رواب ساسا رب و ،دسانشب ار یمالسا یژولوئدیا و ینیب ناهج .میروایب ار یمالسا یژولوئدیا و ینیب ناهج لوصا نیرتمهم ...

جزوه برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین ...file-folder.ir › جزوه ها
۸ بهمن ۱۳۹۶ - جزوه برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی ... ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی دکتر لطف الله فروزنده- دکتر ... برچسبها برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین ...

ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی (بازاریابی - ...sanjesh3.org › مدیریت-بازرگانی-بازاریابی-بازرگانی...
... زبان تخصصی (زبان تخصصی مدیریت بازاریابی)، مدیریت استراتژیک پیشرفته ... و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی)، مدیریت منابع ...

برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژیrayabook.net › bookid
کتاب برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی با نویسندگی لطف الله فروزنده و محمد تقی امینی و صمد خبازباویل توسط انتشارات دانشگاه پیام ...

نقد کتاب مدیریت استراتژیک - شورای بررسی متونwww.shmoton.ir › نقد-کتاب-مدیریت-استراتژیک_4177
‏نقد کتاب مدیریت استراتژیک‏. نقد و بررسی کتاب مدیریت استراتژیک مولف: لطف الله فروزنده ناشر: دانشگاه پیام نور نوبت چاپ: نهم سال نشر: 89 محل نشر: تهران

دانلود کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با ...zamin.xyz › آموزشی
دانلود کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی دکتر فروزنده PDF . برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کتب و منابعwww.pnu.ac.ir › Portal › کتب-و-منابع
فروزنده دکتر جوکار. ... دکتر میرزا حسن حسینی. 1383. 4. مدیریت استراتژیک. دکتر لطف ا..فروزنده ... روش شناسی تحقیق پیشرفته در مدیریت با رویکرد کاربردی.

کتاب های فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانیfaragir.net › کتاب-های-فراگیر--پیام-نور-مدیریت-باز...
نام درس: مدیریت استراتژیک پیشرفته (2 واحد). عنوان کتاب: برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی. مولف: فروزنده – محمدتقی امینی ...

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین ...www.mojdehbook.com › ... › عمومی
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - فروشگاه کتاب مژده - نام کتاب:برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی (پیام نور/فروزنده/1943)، ناشر:پیام نور، نویسنده:لطف ...

مدیریت استراتژیک پیشرفته (برنامه ریزی ومدیریت ...tiet2019.ir › dialog › مدیریت-استراتژیک-پیشرفته-بر...
برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک با رویکردتدوین استراتژی فروزنده امینی و صمد خباز باویل در این پست دو سری تست تالیفی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک با ...

 

 

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با ... - کتابفروشی فرداwww.fardabook.com › برنامه-ریزی-و-مدیریت-استرات...
خرید کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی مولف لطف الله فروزنده نشر پیام نور.

آموزش مدیریت استراتژیک پیشرفته - فرادرسfaradars.org › courses › fvtimng136-advanced-strategic...
آموزش درس مدیریت استراتژیک پیشرفته به صورت گام به گام با بررسی کامل مباحث درسی.

پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تالیف دکتر لطف ا ...vibrator.shopbig.ir › vibrator › html
دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تالیف دکتر لطف ا.. فروزنده، در قالب ppt و در 278 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول: فرآیند مدیریت استراتژیک، ...

لینک دانلود فایل|خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( ...piano.doostanfile.ir › onaip › html
نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و ... لینک دانلود فایل(خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته + تست).

خلاصه کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد ...mizor.ir › خلاصه-کتاب-برنامه-ریزی-و-مدیریت-استرات
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - دانلود خلاصه و سوالات برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد … استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی دکتر لطف الله فروزنده ...

خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و نوابی ...kartushe.ir › sab23049
خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست ... مدیریت,دانلود پاورپوینت شکیل و جامع,مدیریت استراتژیک بازدید کننده محترم محتوای ...

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد ...filegir.gigfa.com › برنامه-ریزی-و-مدیریت-استراتژیک-پ...
۶ آبان ۱۳۹۶ - دانلود رایگان فایل برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با رویکرد تدوین استراتژی دکتر لطف الله فروزنده- دکتر امینی-صمد خبازباویل با ...

کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین ...www.didestan.xyz › آموزشی
... برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی لطف الله فروزنده به لینک موجود در زیر توضیحات مراجعه و فایل را دانلود کنینhttp://bit.ly/2upclDz.

کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با ...dlebook61.webloggardi.ir › post214344
لطف الله فروزنده دهکردی، محمدتقی امینی، صمد خبازباویل، محمد حکاک (ویراستار) . مدیریت استراتژیک پیشرفته (کارشناسی ارشد مدیریت) ~رضا رسولی، علی .

مدیریت استراتژیک (براساس کتاب دکتر لطف‌الله فروزنده‌ ...vista.ir › ...
مدیریت استراتژیک پیشرفته (کارشناسی ارشد مدیریت). پدیدآورندگان : نویسنده: رضا رسولی , نویسنده: علی صالحی ,

 

 

پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیام نور دکتر لطف ا فروزنده ...automated.vcluster.ir › automated › html
پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیام نور دکتر لطف ا فروزنده | automated | 13400. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. برای دانلود فایل ...

کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین ...rdaneshjoo.com › کتاب
دانشجویان ارجمند محتوای فایل نسخـه کامـل کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی لطف الله فروزنده با فرمت pdf و در 274 صفحه می باشد.

( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | metro | 12626metro.kentiaflowers.ir › metro › html
خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | metro | 12626. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما محقق بزرگوار و توانمند. پس از تلاش زیاد و ...

پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیام نور دکتر لطف ا فروزنده ...acknowledged.asanmarkeet.ir › acknowledged › html
پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیام نور دکتر لطف ا فروزنده | acknowledged | 17006. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. دانلود فایل ...

پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تالیف دکتر لطف الله ...sedaghatpour.ir › permit › پاورپوینت-کتاب-مدیریت-ا...
کتاب مدیریت استراتژیک دکتر لطف الله فروزنده دهکردی کتاب مدیریت ... دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات تئوری های مدیریت پیشرفته رشته مدیریت بازرگانی ...

( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | today | 12626today.hemayatapp.ir › today › html
خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | today | 12626. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. بی شک فایل ...

( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | maker | 12626 - دانلود ...maker.darvach.ir › maker › html
خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی پیشرفته ( فروزنده و نوابی نژاد ) + تست | maker | 12626. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. تازه ترین ...

دانلود 3 خلاصه کتاب جزوه برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک ...20begir.com › ❤️🏆دانلود جزوه😛😍
رفتن به قسمتی از جزوه مدیریت استراتژیک پیشرفته فروزنده امینی - قسمتی از جزوه مدیریت استراتژیک پیشرفته فروزنده امینی : مهمترین عنصر در درون و ...

کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیشرفته با ...dlebook61-byn.atrinblog.ir › post68902
لطف الله فروزنده دهکردی، محمدتقی امینی، صمد خبازباویل، محمد حکاک (ویراستار) . مدیریت استراتژیک پیشرفته (کارشناسی ارشد مدیریت) ~رضا رسولی، علی .

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ... - ...www.modir.ir › arshad › info116
مدیریت استراتژیک پیشرفته (2واحد). 1. برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک با رویکرد تدوین استراتژی. امینی، فروزنده و صمد خباز باویل. دانشگاه پیام نور.


تعمیم دادن تدوین استراتژیها در حوزه های وظیفه ای دشوار است.
استراتژی وظیفه ای روش رسیدن به اهداف سالیانه را بیان می کند و دخالت مدیران عملیاتی در تدوین آنان به اجرای موفق
کمک می کند .
استراتژی در سطح کسب و کار توسط مدیرن عملیاتی تدوین می شود.
مدیران عملیاتی کلیدی به استراتژیهای وظیفه ای و هدف های سالیانه که مدیران عملیاتی تدوین می کنند نظارت دارند. از
آنجایی که متغییرهای کلیدی در هر بخشی متفاوت است و اهمیت این متغییرها در هر بخش تغییر می کند تعمیم استراتژی
کار سختی می باشد .
یکی از مسئولیتهای حیاتی کارکنان بازاریابی آن است که مرز سازمان را گسترش دهند و با افراد ذینفع خارج از
سازمان در ارتباط باشند.
مطالعه رفتار رقبا، کشف فرصتهای تجاری جدید، ارائه طرح ها جزو وظایف استراتژی بازاریابی می باشد .
استراتژی های بازاریابی در برگیرنده محصول ، ترویج ، قیمت و مکان می باشند .
استراتژی ترویج تعیین می کند که مؤسسه چگونه با بازار هدف ارتباط برقرار سازد .
مؤلفه ترویج باید با استراتژی مالی به درستی ادغام شود و علت این ادغام ضرورت مالی است .
قیمت مهم ترین بخش ملاحظات بازاریابی است .
در هزینه گرا (از رویکرد استراتژی قیمت گذاری) ، تصمیمات قیمت گذاری بر کل هزینه تمام شده متمرکز است و معمولاً
دامنه ای از قیمت هدف یا سود قابل قبول را در بر می گیرد.
در استراتژی بازار گرا قیمت گذاری بر پایه تقاضای مصرف کننده صورت می گیرد .
هدف اولیه یک استراتژی مالی تأمین سرمایه
وظیفه مدیران تولید و عملیاتی طراحی و مدیریت فرآیندها
در استراتژی تولید و عملیات وظیفه یک واحد عملیاتی کارآمد سعی در هماهنگ نمودن نیازهای تجاری دارد .
مدیران منابع انسانی بین مدیریت و کارکنان سازمان و میان سازمان و گروه های ذینفع خارجی نقش هماهنگ کننده را ایفا
می نمایند .
با افزایش آهنگ تغییر تکنولوژی در بیشتر صنایع رقابتی، تحقیق و توسعه در بیشتر سازمان ها نقش عمده ای یافته است.
تحقیق و توسعه یک وظیفه حیاتی یا ابزار کلیدی استراتژی کسب و کار می باشد .
استراتژی تحقیق و توسعه در جهت بهبود روش ها و شرایط پذیرش و طراحی تجهیزات فعالیت می کند .
استراتژی های توسعه و تحقیق زمینه های لازم برای بهره وری مؤسسه را در مجموع فراهم می نماید .
استراتژی بازاریابی بایستی نیازهای مشتری را آشکار کند .
تحقیق و توسعه یک وظیفه حیاتی یا ابزار کلیدی استراتژی کسب و کار است.
مشارکت مدیران عملیاتی در تدوین استراتژی می تواند تعهد مدیران عملیاتی را به استراتژی و اجرای موفقیت آمیز آن
افزایش دهد .
در استراتژی قیمت گذاری بازار گرا قیمت گذاری بر اساس تقاضای مصرف کننده انجام می شود.
استراتژی وظیفه ای برای مؤلفه محصول باید نیازهای مشتری را که قرار است توسط کالای تولیدی سازمان برآورده شود،
آشکار کند.
استراتژی مکان مشخص می کند که کجا، چه زمانی و چه کسی محصول را ارائه کند تا به فروش برسد .
نگرانی اول در استراتژی مکان کانال توزیع
استراتژی تحقیق و توسعه برای بهبود روشها و شرایط پردازش و طراحی تجهیزات فعالیت می کند.
در استراتژی قیمت گذاری صنعت گرا قیمت گذاری با توجه به قیمت رقبا صورت می پذیرد .
انواع استراتژی های قیمت گذاری : هزینه گرا - بازار گرا - صنعتگرا
استراتژی مالی در خصوص سیاست تقسیم سود و بدهی تصمیم گیری می کند .
استراتژی تولید و عملیات باعت می شود سازمان محصولاتی ارائه کند که ایجاد کننده مزیت رقابتی هستند .
مدیران بخش عملیات باید مانند مدیران بازاریابی منافع مشتریان خود را مدنظر داشته باشند .
استراتژی وظیفه ای در بخش تولید و عملیات باید تصمیماتی در مورد تعیین محل، طراحی تجهیزات، برنامه ریزی کوتاه
مدت برای فرآیند را راهنمایی کند .
برای دستیابی به موفقیت در سازمان بین استراتژیهای تولید و عملیات و بازاریابی باید هماهنگی وجود داشته باشد .
الگوی تصمیمات درباره انتخاب، آموزش، پرداخت پاداش و مزایا به کارکنان به وجود آورنده استراتژی منابع انسانی میباشد .
فصل ششم
یکی از عواملی که در موفقیت یا عدم موفقیت و نیز در رشد و نابودی سازمان اثر مؤثری دارد ارزیابی استراتژی می باشد.
سه فعالیت اصلی ارزیابی : بررسی تمام استراتژی های شرکت ، مقایسه نتایج مورد انتظار با نتایج واقعی ، فعالیتهای اصلاحی
ارزیابی موفقیت آمیز استراتژی ها به سیستم اطلاعاتی و همکاری مدیران و کارکنان جهت ارائه اطلاعات صحیح بستگی
دارد.
ثبات رویه، سازگاری با عوامل محیطی توسط روملت و برای ارزیابی استراتژی ارائه شده است .
مزیت رقابتی ارائه شده توسط روملت براساس ارزیابی های محیط خارجی می باشند .
انواع کنترل استراتژیک : کنترل اجرا ، نظارت استراتژیک ، کنترل فرضیات .
عواملی که فرضیات در درجه سخت با آن سروکار دارند شامل عوامل محیطی - عوامل صنعتی می شود.
فرضیات با اهمیتی که مبنای استراتژی ها هستند در مورد عوامل محیطی می باشند .
بازنگری سنگ های راه شمار جزء کنترل اجرا می باشد .
کنترل فرضیات و کنترل اجرا ماهیتاً متمرکز هستند .
نظارت استراتژیک کنترل غیرمتمرکز می باشد.
نظارت استراتژیک تدوین می شود تا رخدادهایی که پیشرفت استراتژی سازمان را تهدید می کنند، زیر نظر بگیرد .
نظارت استراتژیک از انواع کنترل غیرمنسجم یا آزاد می باشد .
کنترل استراتژیک برای مدیران عالی مفید می باشد .
در سطح عملیاتی، مهمترین موضوع ، منابع انسانی است .
نظام های کنترل عملیات دستیابی به اهداف سالانه را نظارت می کنند .
مدتی که کنترل استراتژیک سازمان را هدایت می کند بالای پنج سال
کنترل عملیات شامل کنترل های بعد از عمل در مدت یک ماه تا یک سال می شود .
بودجه درآمد ، اطلاعات با ارزشی را برای مدیریت روزانه منابع مالی ایجاد می کنند .
بودجه درآمد دارای اهمیت ویژه می باشد زیرا وسیله ای برای کنترل اجرای استراتژی است .
وجود بودجه سرمایه ای برای کنترل اثربخشی ضرورت دارد .
بودجه عملیاتی برای هر واحد وظیفه ای و برای فعالیتهای زیر وظیفه ای اجرای استراتژی فرد با واحد راهنمایی می کند.
رایج ترین ابزار بودجه ای در اجرای استراتژی هزینه ای یا عملیاتی
یکی از روش های مؤثر انجام کنترل عملیاتی توجه به عوامل کلیدی موفقیت می باشد .
بیشترین اهمیت عوامل کلیدی در مرحله اجرای استراتژی می باشد .
رشد سهم بازار و بهبود بهره وری بیانگر عوامل کلیدی موفقیت با توجه به عملکرد داخلی سازمان است .
پیش از هر قدمی باید مشخص سازی سطح قابل قبول انحراف از استاندارد انجام شود تا فرآیند کنترل یک اضافه بار تلقی
نشود .
از طریق استخدام افراد جدید و بازآموزی کارکنان فعلی می توان عملکرد ضعیف در سازمان را بهبود بخشید .
برنامه اقتضایی ، اولویتها و فعالیتها را به سرعت تغییر داده به طوری که فرضت عکس العمل برای کارهای اداری و بررسی
انحرافات هدر نرود.
تقویت ها و مجازات منفی برای کنترل و تعدیل عملکرد ضعیف ابزار با اهمیتی می باشند.
پاداش غیرمالی از برانگیزاننده های مهم مدیریتی می باشند .
در رویکردهای پاداش و تنبیه یک عامل مشترک وجود دارد، این عامل مشترک سیستم پاداشی دوبعدی است .
برای بررسی مبانی استراتژی در چهارچوب ارزیابی استراتژی، از ابزار ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی استفاده
می شود .
اقدامات شرکت رقیب سازمان را از دستیابی به اهداف بلندمدت بازمی دارد. این عامل خارجی می باشد.
اهدافی که بیش از اندازه خوشبینانه هستند دستیابی به اهداف بلندمدت را دچار مشکل می کنند.
ماتریس تجدید نظر شده ارزیابی عوامل داخلی بر تغییراتی که در نقاط ضعف و قوت مدیریت، ارزیابی، امور مالی رخ داده
تمرکز دارد.
در محاسبه عملکرد سازمان به اهداف سالاته و بلند مدت پرداخته می شود .
اثربخشی یعنی انجام دادن کارهای مناسب .
نداشتن کارآیی به معنای انجام کار مناسب به شیوه نامناسب .
برای ارزیابی استراتژی از نسبت های مالی استفاده شده و مقایسه بین سازمان ها انجام می شود، انواع این مقایسه ها به
صورت مقایسه عملکرد شرکت در روزهای مختلف و مقایسه عملکرد شرکت با عملکرد رقبا می باشد .
آخرین فعالیت در ارزیابی استراتژی اقدامات اصلاحی
افزایش کارکنان موجب می شود احتمال اقدامات اصلاحی به صورت تصاعدی افزایش یابد.
بر طبق نظر ارز و کانفر زمانی تغییرات به بهترین شکل انجام می شوند که افراد درک عمیقی از تغییرات داشته و نیز
اقداماتی که در جهت ایجاد تغییر انجام می شود بشناسند.
های هاس و لانگ هام مقاومت در برابر تغییر جنبه عاطفی دارد نه صرفاً عقلانی .
برای جلوگیری از ایجاد مقاومت عاطفی در برابر تغییرات، توضیح کامل فرآیند تغییر و مشارکت افراد در فرآیند مفید است .
مهمترین مسأله در اقدامات اصلاحی بهبود وضع سازمان از نظر رقابتی در صنعت
ارزیابی استراتژی باید ساده باشد و موفقیت یک سیستم ارزیابی در مفید بودن میباشد نه در پیچیدگی .
بعد زمانی کنترل و بعد زمانی رویدادی که مورد ارزیابی میباشد نسبت به با هم سازگارند .
اعمال کنترل باید مبتنی بر عمل باشد .
برنامه اقتضایی زمانی اجرا می شود که رویدادهای اصلی مطابق آنچه مورد نظر است روی ندهد.
زمانی به برنامه اقتضایی روی آورده می شود که در زمینه هایی که اولویت بالایی دارند برنامه تدوین شود.
زمانی نمی توان استراتژی را برنامه اقتضایی دانست که کارساز نیست.
از نظر لنین من و چاندران برنامه ریزی موفقیت آمیز اقتضایی هفت گام دارد .
حسابرسی یکی از ابزارهای مفیدی است که مرتب برای ارزیابی استراتژی استفاده می شود.
نظارت برامور محیطی یکی از مسائل مهم مدیریت استراتژیک می باشد.
با اداره امور محیطی به طور موفقیت آمیز ، سازمانی می تواند از روابط سازنده با کارکنان، مشتریان و عرضه کنندگان
بهره مند شود .
شمیل در حسابرسی محیطی باید کارگاههای آموزشی وجود داشته باشد تا در آن کارکنان برای اجرای سیاست با هم
همکاری کنند .
حصول اطمینان از اجرای رویه های پذیرفته شده تجاری از مسئولیت های حسابرسی می باشد .
ارزیابی کیفیت مدیریت استراتژیک از ارزیابی استراتژیها جدانشدنی می باشد .
مدیریت استراتژیک فرآیندی است که یادگیری و عمل را تقویت می نماید.
رهنمودهای آرنی لنز برای ایجاد اثربخشی در حوزه های مدیریت استراتژیک می باشد .
اصول و مفاهیم مدیریت استراتژیک می تواند بر بهره وری تصمیمات بیافزاید.
به دلیل افزایش تعداد متغیرها، ارزیابی استراتژی مشکل است .
کنترل آگاهی ویژه (از روشهای ارزیابی استراتژی) نیاز به ملاحظه مجدد و عمیق و غالباً سریع استراتژی دارد .
انواع بودجه : بودجه درآمدی ، سرمایه و هزینه .
پیشرفت رضایتبخش عوامل بیانگر ضرورت انجام اقدامات اصلاحی می باشد .
اغلب مقاومت در برابر تغییر دارای جنبه عاطفی و احساسی است .
امکانپذیر بودن از معیارهای روملت که برای ارزیابی استراتژی ارائه داده بود، براساس ارزیابی های به عمل آمده از عوامل
داخلی می باشد .
علت اهمیت ارزیابی استراتژی محیط پویا و متغیر
فعالیتهای مربوط به ارزیابی استراتژی به صورت دائمی می باشند .
پژوهشها نشان می دهد که میان تکرار بررسی ها در زمینه برنامه نویسی و محیط سازمانی ارتباطی معکوس وجود دارد.
فرضیات کلیدی در طول فرآیند برنامه ریزی باید معین و ثبت شوند .
نظارت بر فرضیات کلیدی به افرادی که منبع واجد شرایط اطلاعات می باشند تفویض می گردد .
با تأکید بر فرضیات کلیدی دسترسی به موفقیت محتمل شده و از اضافه بار اطلاعات جلوگیری می شود.
کنترل عملیات طراحی شده تا به طور مداوم جهت اساسی استراتژی را مورد سئوال قرار دهد.