دانلود رایگان نمونه سوالات

سلام خوش آمدید

خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی pdf

 

 

تـــــــوجــــــه تـــــــــوجــــــه :

برای دانلود اینجا کلیک کنید و اگر دانلود نشد اینجا کلیک کنید

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

 

 

دانلود رایگان خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 【جلد ❤️🏆دانلود جزوه😛😍 لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی خلاصه درس روانشناسی رشد لورا برک رتبه مرورخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی .

 

خلاصه روانشناسی رشد لورا برک خلاصه روانشناسی رشد لورا برک جلد دومخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی مطلب کلمه‌ی کلیدی «خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی» ثبت شده است دانلود کتابخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی مرداد خلاصه کتاب

.

رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی دانلود فروردین خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک کتاب روانشناسی رشد .

 

برک،خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی،خلاصه روانشناسی رشد لورا برک،خرید کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد خلاصه کتاب خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد اول خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی دانلود رایگان خلاصه دانلود کاملترین خلاصه کتاب روانشناسی .

 

لورا برک فارسی خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد اول خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک یحیی سیدمحمدی دانلود رایگان خلاصه خلاصه روانشناسی رشد لورا برک دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک نکات مهم روانشناسی رشد لورا برک خلاصه فصل اول روانشناسی .

 

لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برکدانلود رایگان خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 【جلد ❤️🏆دانلود جزوه😛😍خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد جزوه خلاصه روانشناسی رشد لورا برک خلاصه رتبه مروردانلود کامل ترین خلاصه سوالات کتاب روانشناسی رشد لورا کتاب .

 

رشد لورا برک شماره صفحه جزوه درس روانشناسی رشد لقاح کودکی صفحه جزوه خلاصه روانشناسی رشد نوجوانی دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد سایت خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد ترجمه دکتر یحیی سید محمدی صورت ویژه امتحان باکیفیت خوانایی بالا رتبه مرورخلاصه کتاب روانشناسی رشد .

 

برک جلد کتاب خلاصهکتابروانشناسیرشدلورابرخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد کتاب همراه نمونه سوال تستی خرید دانلود خلاصه نکات کلیدی نمونه سوالات تستی کتاب روانشناسی رشد لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد کتاب همراه خلاصهکتابروان اسفند توضیحات دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک این مجموعه شامل .

 

جلد کتاب روانشناسی رشد اثر لورا برک ترجمه یحیی سید محمدی جلد اول دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد فصل نکات کلیدی ویژه جمع بندی امتحان، کنکور کارشناسی ارشد دکترا فایل خلاصه شماره صفحه رتبه مرورخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا .

 

جلد اول دوم دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دانلود هاخلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک متنی روان رسا دارد قواعد ویرایشی نگارشـی رعایـت شده است دیدگاه حروف نگاری، صفحه آرایی صحاف .

 

 

شکل گیری پرخاشگری
رایج ترین پرخاشگری، پرخاشگری وسیله ای است که به موجب آن کودکان چیزی امتیازی یا
جایی را می خواهند و برای به دست آوردن آن کسی را که سد راه آنهاست هل می دهند. بر سر
او فریاد می کشند یا به او حمله می کنند.
نوع دیگر که پرخاشگری خصمانه است به قصد صدمه زدن به دیگران صورت می گیرد.
.4جسمانی .2کلامی .9رابطه ای
نقش یابی جنسی
به هرگونه ارتباط اشیاء خطاها نقش ها یا صفات با جنسیت اشاره دارد که از کلیشه های
فرهنگی تبعیت می کنند.
در سه سالگی کودکان هم جنس یکدیگر را برای بازی در متناسب با جنسیت با تحسین و
تقلید تقویت می کنند.
هویت جنسی
برداشتی از خویشتن که از نظر خصوصیات تا اندازه ای مردانه یا زنانه است.
*طبق نظریه یادگیری سرمشق گیری و تقویت شکل گیری عقاید در رابطه با
هویت
طبق نظریه شناختی- رشدی : خود پنداره قبل از رفتار واقع می شود. آنها ثبات جنسیت را
پرورش می دهند. یعنی آگاهی از اینکه جنسیت مبنای زیستی دارو حتی در صورتی که پوشاک
آرایش موو فعالیت های بازی تغییر کنند. ثابت می ماند.
نظریه طرحواره جنسی: یک رویکرد پردازش اطلاعات به نقش یابی جنسی است که ویژگی
های یادگیری اجتماعی و شناختی رشدی را ترکیب می کند.
این نظریه توضیح می دهد که چگونه فشارهای محیطی و شناخت کودکان با هم به شکل
گیری نقش جنسی کمک می کنند.
48
شیوه های فرزند پروری
. 4فرزند پروری مقتدرانه: موفق ترین روش فرزند پروری است. پذیرش و روابط نزدیک روش
های کنترل سازگارانه و استقلال دادن مناسب را شامل می شود . کنترل قاطع و معقولی را
اعمال می کنند. هنگام اختلاف نظر تصمیم گیری مشترکی صورت می گیرد.
. 2مستبدانه: ازنظر پذیرش و روابط نزدیک پایین، ازنظر کنترل اجباری بالا و ازنظر استقلال
دادن پایین است. فرزندان والدین مستبد مضطرب و ناخشنود هستند .عزت نفس و اتکا به
نفس پایینی دارند.
والدین مستبد به کنترل شناختی نیز روی می آورند که به موجب آن در ابراز کلامی فردیت و
دلبستگی کودکان به والدین دخالت کرده و در آنها دخل و تصرف می کنند. و به جای کودک
تصمیم می گیرند.
. 9آسان گیرانه: مهرورز و پذیرا هستند. ولی متوقع نیستند .کنترل کسی بر رفتار فرزندان
خود اعمال می کنند و به آنها اجازه می دهند در هر سنی که باشند خودشان تصمیم بگیرند
حتی هنوز قادر به انجام آن نباشند.
والدین به توانایی خود بر تاثیر گذاشتن بر فرزندان اطمینان و اعتقاد ندارند.
فرزندان والدین آسان گیر تکانشی ، سرکش و نافرمان هستند. وابسته و پرتوقع اند.
. 1بی اعتنا: پذیرش و روابط خوب کم را با کنترل کم و بی تفاوتی کلی نسبت به استقلال
دادن ترکیب می کند. از لحاظ هیجانی جدا و افسرده هستند. غفلت در این خانواده ها دیده
می شود.
* فرزندان خودگردانی هیجانی ضعیف، مشکلات پیشرفت تحصیلی و رفتار ضد اجتماعی دارند.
توقعات کمی دارند یا اصلاً ندارند. نسبت به تصمیم گیری و نقطه نظر کودک بی تفاوت است.
49

فصل نهم
رشد جسمانی و شناختی
در اواسط کودکی 6تا 11سالگی


رشد جسمانی
*الگوی رشد آهسته و منظم در 3سالگی دختران نسبت به پسران رشد بیشتری دارند.
شایع ترین مشکل بینایی در اواسط کودکی میوپی یا نزدیک بینی است.
*چاقی: یعنی 21درصد افزایش بالاتر از وزن متوسط بدن براساس سن جنسیت و جثه فرد
*مرگ و میر در اثر آسیب از اواسط کودکی تا نوجوانی افزایش می یابد. و میزان آن در پسرها
بیشتر از دخترهاست.
کودکان در دوسال اول دوره ابتدایی بیشتر از دوران بعدی بیمار می شوند.
رایج ترین علت غیبت کودکان از مدرسه آسم است.
در اواسط کودکی عفونت های گوش میانی کمتر شایع هستند.
انعطاف پذیری،تعادل ، چالاکی و نیرو نسبت به دوره قبل بیشتر است.
همراه با رشد بدن، پردازش اطلاعات کارآمدتر نقش مهمی در بهبود عملکرد حرکتی
دارد.
بازی های قانونمند شکل می گیرد.
بازی جنگ و دعوا که ریشه درتکامل دارند در سال های پیش دبستانی آغاز و دراواسط
کودکی به اوج می رسد.
رشد شناختی
نظریه پیاژه: مرحله عملیات عینی
51
از 0تا 44سالگی ادامه دارد و نقطه عطفی را در رشد شناختی نشان می دهد. تفکر خیلی
بیشتر منطقی انعطاف پذیر و منظم تر از گذشته است.
نگهداری ذهنی:
اعمال ذهنی که از قواعد منطقی تبعیت می کنند.
*تمرکز زدایی: تمرکز روی چند جنبه از پدیده ها
*برگشت پذیری: توانایی فکر کردن به یک رشته مراحل و بعد تغییر جهت دادن ذهنی و
برگشتن به نقطه آغاز.
طبقه بندی کردن ( 7تا 10سالگی)
* ردیف کردن: توانایی مرتب کردن چیزها طبق بعد کمیت ،مانند طول و وزن ردیف کردن
نامیده می شود.
کودکی که در مرحله عملیات عینی قرار دارد می تواند به صورت ذهنی نیز ردیف کند که این
توانایی استنباط فرارونده نامیده می شود.
استدلال فضایی
کودکان در پایان اواسط کودکی، نظری کلی از فضای بزرگ را تشکیل می دهند.
محدودیت مهم عملیات عینی
کودکان فقط در صورتی می توانند به طور منظم و منطقی فکر کنند که با اطلاعات عینی
سروکار داشته باشند که بتوانند مستقیماً آنها را مشاهده کنند.
کودکان مرحله عملیات عینی به اصول منطقی کلی دست نمی یابند در عوض آنها منطق هر
مسئله را به طور جداگانه درک می کنند.
دیدگاه پردازش اطلاعات درباره تفکر عملیات عینی
شماری از نو پیاژه ها معتقدند که رشد تفکر عملیاتی را بر حسب افزایش سرعت پردازش
اطلاعات بهتر از انتقال ناگهانی به مرحله جدید می توان درک کرد.
51
رابرت کیس اظهار داشت طرحواره های شناختی در اثر تمرین به توجه کمتری نیاز دارند و
خودکارتر می شوند و این فضا را در حافظه فعال باز می کند. تا کودکان بتوانند روی ترکیب
کردن طرحواره های قدیمی و به وجود آوردن طرحواره های جدید تمرکز کنند.
بعد از اینکه طرحواره های مرحله پیاژ ه به قدر کافی خودکار شدند. حافظه فعال آنها را در
بازنمایی بهتر ادغام می کند .
در نتیجه، کودکان ساختارهای مفهومی اساسی را فرا می گیرند. شبکه مفاهیم و ارتباط هایی
که به آنها امکان می دهد تا در مورد انواع موقعیت ها به نحو موثرتری فکر کنند. این
ساختارهای مفهومی اساسی که از ادغام کردن طرحواره های عملیات عینی حاصل می شوند.
اصول قابل اجرایی هستند که به استدلال پیچیده و منظمی منجر می شوند.
پردازش اطلاعات
بین 6تا 42ساعت سرعت و توانایی پردازش اطلاعات افزایش می یابد. بعلت میلین دار
شدن و کاهش سیناپسی در مغز است.
فراخنای رقم، که گنجایش حافظه فعال را ارزیابی می کند، از حدود 1رقم در 0
سالگی به 0رقم در 42سالگی افزایش می یابد.
افزایش بازداری. توانایی کنترل کردن محرک های منحرف کننده درونی و بیرونی از
نوباوگی به بعد افزایش می یابد.
توجه:
توجه در اواسط کودکی گزینشی تر، انعطاف پذیرتر و برنامه دارتر می شود .
اولا ًًکودکان بهتر می توانند به فقط آن دسته از جنبه های موقعیت توجه کنند که به هدف
آنها مربوط هستند .
ثانیاً کودکان دبستانی به طور انعطاف پذیری توجه خود را با ضروریات تکلیف منطبق می
کنند .
52
ثالثاً برنامه ریزی در اواسط کودکی به مقدار زیاد بهتر می شود . کودکان دبستانی تصاویر
مشروح و مطالب نوشتاری را برای یافتن شباهتها و تفاوتها، دقیقتر از کودکن پیش دبستان
بررسی می کنند.
راهبردهای حافظه
دو راهبرد حافظه مرور ذهنی و سازمان دهی هستند. مرور ذهنی، تکرار کردن اطلاعات برای
خودش و سازمان دهی یعنی دسته بندی اقلام مرتبط با هم . روشی که یادآوری را به نحو
چشمگیری افزایش می دهد.
یکی دیگر از راهبردهای حافظه استفاده از گسترش (بسط)، کودکان در پایان اواسط کودکی،
استفاده از راهبرد گسترش را آغاز می کنند به وجود اوردن رابطه یا معنی مشترک، بین دو
قطعه اطلاعات یا بیشتر که اعضای یک طبقه نیستند.
چون سازمان دهی و گسترش، اقلامی را در قطعه های معنی دار ترکیب می کنند، به کودکان
امکان می دهند تا اطلاعات بیشتری را حفظ کنند. در نتیجه حافظه فعال را بیشتر گسترش
می دهند.
نکته:
پرورش دادن مهارتهای حافظه فقط حاصل سیستم پردازش اطلاعات کارآمدتر نیست بلکه به
ضروریات تکلیف و شرایط فرهنگی نیز بستگی دارد.
نظریه ذهن کودک دبستانی
توانای بیشتر کودکان دبستانی در فکر کردن به زندگی ذهنی خودشان علت دیگر پیشرفت
کردن تفکر آنها است.گسترش استنباط های ذهنی در دوره اواسط کودکی، منجر به درک
عقاید کاذب می شود.
خودگردانی شناختی
53
خودگردانی شناختی کودکان دبستانی خوب نیست. کودکان دبستانی اغلب به سختی می توانند
آنچه را که درباره تفکر می دانند به عمل درآورند. خودگردانی شناختی فرایند کنترل کردن
مداوم پیشرفت به سمت هدف، وارسی کردن پیامدهاو تغییر جهت دادن تلاشهای ناموفق است.
کاربردهای پردازش اطلاعات در مورد یادگیری تحصیلی
روخوانی:
آگاهی واج شناختی: توانایی فکر کردن به ساختار صدای زبان گفتاری و دستکاری آن که با
حساسیت نسبت به تغییرات در صداهای کلمات و تلفظ نادرست نشان داده می شود. پیشرفت
در روخوانی را قویاً پیش بینی می کند.
((ترکیب روش زبان کامل و روش آوایی برای آموزش روخوانی مفید واقع خواهد شد))
ریاضیات
ترکیب دو روش درک اعداد و تمرین در آموزش ریاض مفید است.
محتوای نوع جدید آزمون هوش آلفردبینه یعنی مقیاس های هوشی استفورد- بینه از 2سالگی
تا بزرگسالی عبارتند از :
هوش عمومی
دانش عمومی
استدلال کمی
پردازش دیداری- فضایی
حافظه فعال
پردازش اطلاعات اساسی
مقیاس هوش وکسلر)(WISC-IV
هوش عمومی
استدلال کلامی
استدلال ادراکی (دیداری- فضایی)
54
حافظه فعال
سرعت پردازش
تحلیل اجزایی در هوش: جستجوی روابط بین جنبه های (اجزای) پردازش اطلاعات ونمرات
آزمون هوش کودکان، نقطه ضعف این رویکرد اینست که این رویکرد هوش را کلاً ناشی از علت
هایی در درون کودک می داند.
رابرت استرنبرگ، رویکرد اجزایی را به صورت نظریه جامعی گسترش داده است که هوش را
حاصل عوامل درونی و بیرونی می داند.
نظریه هوش سه جزئی استرنبرگ:
-4هوش تحلیلی: مهارتهای پردازش اطلاعات
- 2هوش خلاق: توانایی حل کردن مسئله های جدید
- 9هوش عملی: کاربرد مهارتهای عقلانی در موقعیت های روزمره به سمت سازگار شدن با
محیطها، شکل دادن و انتخاب کردن و هدف گرا بودن متمایل است.
هوش های چندگانه گاردتر
مبتنی بر مجموعه مجزای عملیات پردازش هوش های مستقل را گاردنی مطرح می کند.

-4هوش زبانی شاعر، روزنامه نگار
- 2منطقی – ریاضی ریاضیدان
- 9موسیقیای نوازنده، آهنگساز
-1فضایی مجسم سازه دریا نورد
- 2جنبشی – حرکتی رقاص، ورزشکار
- 6طبیعت گرا زیست شناس
- 0درون مرزی روحانیون
-8میان فردی درمانگر، فروشنده



55
هوش هیجانی:
هوش هیجانی به تفاوتهای فردی در توانایی پردازش کردن اطلاعات هیجانی و سازگار شدن با
آنها اشاره دارد.
والدین با تحصیلات پایین سبک ارتباطی مشترک
والدین با تحصیلات بالا سبک ارتباطی سلسله مراتبی
رشد زبان
واژگان و دستور زبان به رشد خود در اواسط کودکی ادامه می دهند. اما کمتر از سنین قبل واضح
هستند. آنها آگاهی از زبان را پرورش می دهند. واژگان چهار برابر افزایش می یابد و سرانجام از
11111کلمه فراتر می رود. به طور متوسط 21کلمه جدید روزانه یاد گرفته می شود. کودکانی
که روزی 24دقیقه به روخوانی مستقل می پردازند.
هر سال تقریباً با 2میلیون کلمه رو به رو می شوند. در این دوره کودکان دبستانی می فهمند
که کلمات خنک و عالی معنی روان شناختی و مادی دارند.
شواهد پژوهشی زیادی نشان می دهد که دو زبانه بودن پیامدهای مثبتی برای رشد دارد.
کودکانی که در دو زبان سیلیس هستند از کودکان دیگر در آزمونهای توجه انتخابی، استدلال
تحلیلی، تشکیل مفهوم و انعطاف پذیری شناختی بهتر عمل می کند.
یادگیری در مدرسه
-4حجم کلاس -2فلسفه آموزشی
کلاسهای سنتی در برابر سازه نگر
در کلاسهای سازه نگر دانش آموزان ترغیب می شوند دانش را خود بسازند. (مبتنی بر نظریه
پیاژه هستند.
کلاسهای اجتماعی- سازه نگر
هرگاه کودکان نظر مثبت یا منفی معلمان را بپذیرند : پیش گویی معطوف به مقصود روی نمی
دهد.
56
هوش بهر بالای 491تعریف سر آمدی است.که استعداد را هم در بر می گیرد.استعداد یعنی
عملکرد برجسته در رشته ای خاص.
آموزشی که سطح عالی تفکر را ترغیب می کند علاقه و پیشرفت تحصیلی کودکان را افزایش
می دهد.پیش گویی معطوف به مقصود به احتمال زیاد در کلاس هایی یافت می شود که بر
رقابت و ارزیابی علنی تاکید دارند.
سرآمدی،هوشبهر بالا،خلاقیت و استعداد را شامل می شود.

فصل دهم
رشد هیجان و اجتماعی
در اواسط کودکی


نظریه اریکسون:
سخت کوشی در برابر احساس حقارت
این تعارض زمانی حل می شود که کودکان در مهارت ها و تکالیف مفید احساس شایستگی
کنند.
مفهوم احساس سخت کوشی،چند فرآیند رشد اواسط کودکی را ترکیب می کند:خود پنداره
مثبت ولی واقع بینانه،احساس غرور در مورد موفقیت ها،مسئولیت اخلاقی و همکاری با همسالان.
خودآگاهی
کودکان در اواسط کودکی می توانند خود را برحسب صفات روان شناختی توصیف کنند.
خصوصیات خود را با خصوصیات همسالان مقایسه کنند. و در مورد علتهای نقاط ضعف و قوت
57
خود تامل کنند.این دگرگونی در خودآگاهی،تاثیر مهمی بر عزت نفس کوکان دارد.این کودکان
به جای رفتارهای خاص،روی توانایی ها تاکید می کنند.
*خود وصفی ها ناشی از مقایسه های اجتماعی: قضاوت در برابر ظاهر،توانایی ها و
رفتارهای انها در مقایسه با دیگران.
رشد شناختی برتغییر ساختار خود تاثیر می گذارد و خود پنداره تقویت و رشد می کند.
تغییر محتوای خود پنداره حاصل توانایی های شناختی و باز خورد از دیگران است.
هنگامی که کودکان انتظارات دیگران را درونی می کنند. خود آرمانی را تشکیل می دهند.که
برای ارزیابی خود واقعی از آن استفاده می کنند.
اختلاف زیاد بین خود آرمانی و خود واقعی می تواند عزت نفس را تضعیف کند و به غمگینی، نا
امیدی و افسردگی منجر شود.
عزت نفس
عزت نفسی که بصورت سلسله مراتبی سازمان یافته است.
عزت نفس
عزت نفس در دو سال ابتدایی کاهش و بعد از آن افزایش می یابد.
عوامل تاثیر گذار بر روی عزت نفس
-4فرهنگ
- 2روش های فرزند پروری
- 9انتساب های مرتبط با پیشرفت
58
عزت نفس پایین در تمام زمینه ها با اضطراب،افسردگی و افزایش رفتار ضد اجتماعی ارتباط
دارد. بهترین راه برای تقویت کردن خود انگاره مثبت و ایمن،این است که کودکان را ترغیب
کنیم برای هدف های ارزشمند تلاش کنند.
کسانی که عزت نفس و انگیزش تحصیلی بالایی دارند انتساب های تسلط گرا می کنند یعنی
موفقیت را به توانایی نسبت می دهند.در مقابل کودکان درمانده (درماندگی آموخته شده) شکست
های خود را به توانایی و موفقیت های خود را به عوامل بیرونی نسبت می دهند.
والدین بیشترین تاثیر را در انتساب های مرتبط با پیشرفت دارند.
برای رفع درماندگی آموخته شده از بازآموزی انتسابی استفاده می کنند.
رشد هیجان
هیجان های خودآگاه مبتنی بر مسئولیت پذیری و احساس غرور و در مقابل آن احساس گناه
است.
آگاهی هیجانی
آگاهی کودک دبستانی از فعالیت ذهنی بدان معنی است که آنها بر خلاف کودکان پیش دبستانی
هیجان ها را با اشاره به حالت های درونی به جای حالت های بیرونی،مانند افکار شاد یا غم انگیز
توضیح می دهند.
خود گردانی هیجانی
اغلب کودکان در 41سالگی بین دو راهبرد مشکل مدار و کنار آمدن هیجان مدار جا به جا می
شوند.
هنگامی که خود گردانی هیجانی کاملاً رشد می کند.کودکان دبستانی احساس کارآیی هیجانی
را کسب می کنند.احساس کارایی هیجانی خود انگاره مطلوب و نگرش خوشبینانه را پرورش می
دهد که به کودکان کمک می کند تا با چالش های هیجانی رو به رو شوند.
شکل گیری درک کردن دیدگاه دیگران
توانایی تجسم کردن آنچه دیگران ممکن است به آن فکر و درباره آن احساس کنند.
59
مراحل درک دیدگاه سلمن
سطح صفر:درک دیدگاه نا متمایز 9 تا 6سالگی تفاوت بین افکار خود و دیگران را قاطی
می کنند.
سطح :4درک دیدگاه اجتماعی-اطلاعاتی 1 تا 3سالگی علت دیدگاه های مختلف این است
که افرد به اطلاعات متفاوتی دسترسی دارند.
سطح :2درک دیدگاه خودنگرانه 0 تا 42سالگی« پا در کنش دیگری کنند»درک دیدگاه
دیگران
سطح :9درک دیدگاه شخص ثالث 41 تا 42سالگی فراتر از درک دیدگاه خود و دیگران
می روند.
سطح :1درک دیدگاه اجتماعی 41 سالگی تا بزرگسالی دیدگاه ها تحت تاثیر از نسل های
اجتماعی
رشد اخلاقی
آموختن عدالت از طریق سهیم شدن: نوعی عدالت توزیعی که می گوید کالاهای ساری به صورت
منصفانه تقسیم شوند.
کودکان در اواسط کودکی عقاید پخته تری را درباره عدالت توزیعی ابراز می کنند.استدلال آنها
طبق یک توالی سه مرحله ای با سن رشد می کند:
.4برابری دقیق( 2تا 6سالگی) : برابری توزیع
. 2امتیاز( 6تا 0سالگی:) تلاش بیشتر امتیاز بیشتر،کار استثنایی امتیاز بیشتر.
.9برابری و احساس ( در حدود 8سالگی) : افراد محروم باید مورد عنایت خاص قرار گیرند.
اگاهی اخلاقی، اجتماعی-عرفی
*درک انعطاف پذیری از مقررات اخلاقی دارند.دیگر نمی گویند راست گفتن همیشه خوب و
دروغ گفتن همیشه بد است.
61
*کودکان با افزایش سن این را نیز تشخیص می دهند که مقاصد افراد و موقعیت های اعمال
آنها بر تلویحات اخلاقی تخلف از آداب اجتماعی تاثیر می گذارند.
آگاهی از حقوق فردی
اگاهی از تنوع و نا برابری
در اواسط کودکی،جامعه همسالان به طور فزاینده ای بستر مهمی برای رشد می شود.
نقش یابی جنسی
بیشتر در تعامل با بزرگسالان شکل می گیرد.
تاثیرات خانواده بر رشد هیجانی
والدین کارآمد برای واگذاری مسئولیت ها تنظیم مشترک را به کار می برند.یعنی نوعی
سرپرستی انتقالی که به موجب ان نظارت کلی دبر کودکان دارند.و در عین حال به آنها اجازه
می دهند که مسئولیت تصمیم گیری های خود را بر عهده بگیرند

 

  • محمود محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی

دانلود کتاب نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت

نمونه سوالات رشته آموزگار دوره ابتدایی

خلاصه حقوق رسانه باقر انصاری پیام نور

دانلود رایگان سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

دانلود جزوه مبانی سازمان و مدیریت مقیمی

دانلود رایگان سوالات استخدامی وزارت بهداشت 96 97 98 99

خرید کتاب آزمون استخدامی دبیری فیزیک

نمونه سوالات رایگان تراشکاری درجه 2 با جواب

نمونه سوالات گزارش نویسی با جواب

منابع آزمون استخدامی دبیر زیست شناسی

منابع آزمون استخدامی دبیر علوم اجتماعی

خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی رضا رسولی

برای استخدامی دبیری شیمی چه بخوانیم

منابع آزمون استخدامی شرکت های خصوصی ودانش بنیان

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

نمونه سوالات متلب فنی حرفه ای با پاسخ

نمونه سوالات آزمون مسئول فنی گیاهپزشکی

نمونه سوال تستی نرم افزار متلب

کتاب آیین نامه رانندگی ویژه

سوالات درس اندیشه اسلامی 1 به ترتیب صفحه کتاب

بهترین منابع استخدامی هوشبری

کتاب سوالات استخدامی هوشبری

دانلود رایگان کتاب بیهوشی و بیماریهای همراه

کتاب استخدامی هوشبری

دفترچه سوالات استخدامی هوشبری

جزوه استخدامی هوشبری

کتاب ازمون استخدامی مامایی گلبان

درسنامه جامع مامایی زیبا تقی زاده

دانلود کتاب آزمون استخدامی مامایی نسترن رنجبر

دانلود جزوه استخدامی پرستاری