دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی pdf
دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی pdf
تـــــــوجــــــه تـــــــــوجــــــه :
برای دانلود اینجا کلیک کنید و اگر دانلود نشد اینجا کلیک کنید
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی خلاصه ای از مطالب درس اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی فرهنگ و هنر بوشهر .
کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رودپشتی علمی خرید کتاب اصول و فنون مذاکره م کتاب حاضر با هدف ارائه یک نسخه کاربردی و اجرایی برای آموزش مبانی مذاکرات به رشته تحریر در آمده و بر آن است تا طی گام های متعدد خواننده را با یک مذاکره حرفه ای آشنا .
اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رودپشتی آصف کریمی محصولاتاصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رودپشتی آصف کریمی ساجده مجیدی مرکز نشر دانشگاهی خرید اصول و فنون مذاکره مرکز نشر دانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی .
جزوه اصول و فنون مذاکره آقای دکتر بزرگ زاده دانشگاه جامع جزوه اصول و فنون م خرداد دانشگاه جامع علمی کاربردی طبرسی مدیریت تجاری سازی معرفی کتاب مرجع جزوات آموزشی اطلاع رسانی دانشجویان رشته مدیریت تجاری سازی .
قابل سرچ اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رودپشتی دی دانلود جزوه اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی دانلود کتاب دانلود جزوه اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی فرمت پی دی اف با کیفیت بالا به شکل .
کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی pdf
نمونه سوالات تستی اصول و فنون مذاکره دانشگاه علمی کاربردی دانلود رایگان جزوه فنی و حرفه ای دانلود رایگان نمونه سوالات تاریخ تحلیلی اسلام محمد نصیری با جواب نمونه سوالات و خلاصه کتاب مهارتها و قوانین کسب و کار علمی کاربردی رتبه مرور.
کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی به زودی توسط کتاب اصول و فنون مذاکر بهمن کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی به زودی توسط انتشارات ساکو منتشر می شود نشر انتشارات کتاب درسی دانشگاهی مطابق باسرفصل های .
دانلود جزوه اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی دانلود کتاب دانلود جزوه اصول و خرداد دانشگاه جامع علمی کاربردی طبرسی مدیریت تجاری سازی معرفی کتاب جهت دانلو و تهیه جزوه اصول و فنون مذاکره آقای دکتر بزرگ زاده اینجا را کلیک .
سوالات تستی اصول و فنون مذاکره دانشگاه علمی کاربردی سوالات تستی اصول و فنون خرداد دانشگاه جامع علمی کاربردی طبرسی خلاصه اصول و فنون و مذاکره میثم شفیعی مدیریت تجاری سازی معرفی کتاب مرجع جزوات آموزشی اطلاع رسانی .
خلاصه درس اصول و فنون مذاکره دانشگاه علمی کاربردی واحد معرفی کتاب اخبار فناوری و سایت گروه های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی واحد خلاصه درس اصول و فنون مذاکره سال ماه .
و فنون مذاکره اصول _جزوه درس اصول و فنون مذاکره مدرس شروین هادی نژاد دانشگاه جامع علمی کاربردی جزوه درسی اصول و فنون مذاکره مدرس شروین هادی نژاد ویژه دانشجویان علمی .
کتاب های علمی کاربردی فروشگاه اینترنتی سیمای دانش علمی کاربردیکتاب های علمی کاربردی فروشگاه اینترنتی سیمای دانش مجموعه سوالات دانشگاه جامع علمی کاربردی پودمانی ناشر کتابخانه فرهنگ اصول و فنون مذاکره .
اصول و فنون مذاکره انتشارات آها گروه آموزشی انتشارات آها کتاب های علمی کاربردی فنی مهندسی مهارت مشترک کتاب رایگان به اساتید دانشجویان فایل رایگان کتاب به عنوان خدمت میدهد .
کتاب اصول و فنون مذاکره اثر میثم شفیعی رودپشتی کتابهای علوم انسانی کتاب اصول و ف خرید اینترنتی کتاب اصول و فنون مذاکره نوشته میثم شفیعی رودپشتی از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی ناشران مرکز نشر دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی .
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی
دانشگاه علمی کاربردی کوشا مژگان اسدیان کاربردی کوشا جزوه درس اصول و فنون مذاکره طراحی سایت مژگان اسدیان فناوری های آسانسور کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی کوشا می باشد .
انتشارات اشراقی اصول و فنون مذاکره شفیعی رودپشتی مرکز محصولات مدیریتاصول و فنون مذاکره شفیعی رودپشتی مرکز نشر دانشگاهی کد شناسه اصول و فنون مذاکره نوع جلد کتاب شومیز وزن قیمت رزرو کالا بررسی و نظر خود .
مشاهده نسخه دیجیتال مدیریت منابع انسانی و اصول و فنون بهداشت و ایمنی محیط کار مولف عباس شاهسونی مدیریت منابع انسانی مولف عبدالرضا مجدالدین مسعود شهرجردی اصول و فنون مذاکره مولف میثم شفیعی رودپشتی .
نمونه سوالات تستی اصول و فنون مذاکره با قابلیت سرچ نمونه سوالات تستی اصول دسته علمی و کاربردی نمونه سوالات تستی برچسب اصول و فنون مذاکره تست دانشگاه جامع علمی کاربردی سوالات تستی میثم شفیعی قابل سرچ کتاب .
اصول و فنون مذاکره یکتامهر ارسال به تمام نقاط بانک کتاب اصول و فنون مذاکرهکتاب اصول و فنون مذاکره نویسنده میثم شفیعی رودپشتی انتشارات دانشگاه جامع علمی کاربردی از بانک کتاب یکتامهر و ارسال کتاب به سراسر ایران سال چاپ نوع چاپ سیاه و سفید.
جزوه درس اصول و فنون مذاکره دکتر قادر باستانی آذر منابع برای امتحان پایان ترم عبارت است از کتاب اصول و برچسب ها جزوه درس اصول وفنون مذاکرهدانشگاه علمی کاربردیعلوم ارتباطات .
دانلود جزوه اصول و فنون مذاکره جهت دانلود جزوه آموزشی اصول و فنون مذاکره به ادامه مطلب مراجعه کنید جزوه اصول و فنون شامل جزوه شامل آموزش های کاربردی و حرفه ای مشخصات فرمت کتاب .
جزوه و نمونه سوالات درس اصول و فنون مذاکره جواب سوالات دی مذاکره جزوه استاد آزادی به همراه سوالات تستی و تشریحی سایر اساتید استاد فقیه میرزایی و استاد جوادی برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی وارد نشده کتاب باید شامل این عبارت باشد کتاب.
اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رود پشتی کتاب علوم انسانی مدیریتاصول و فنون مذاکره نویسنده میثم شفیعی رود پشتی انتشارات مرکز نشر دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی کتابی با موضوعیت مدیریت و موفقیت در کسب و کار .
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی pdf
اصول و فنون مذاکره انتشارات ادیبان روز اصول و فنون مذاکرهفروشگاه کتاب آنلاین ادیبان بررسی انتخاب و خرید بصورت آنلاین انتشارات ادیبان روز با بهره گیری از تجارب اساتید مجرب به جهت توسعه علم و فرهنگ و تأمین منابع .
دانلود جزوه درس اصول و فنون مذاکرات دانشگاه جامع علمی دانلود جزوه درس اصول خرداد دانلود جزوه درس اصول و فنون مذاکرات دانشگاه جامع علمی کاربردی محمد رسول الله ص .
اصول و فنون مذاکره مرکز نشر دانشگاهی تازه های نشراصول و فنون مذاکره تومان تومان ناشر مرکز نشر دانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی مولف میثم شفیعی دسته پرفروش تازه های نشر کتاب .
کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی آها کتاب پلاس کتاب اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی آها همه ما با این واقعیتی احساسی منطقی تجاری و موقعیت های بیشماری مواجه می شویم که عبور موفق از آنها .
کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی رودپشتی نسل جوان کتاب اصول و ف آذر بی تردید انتقادها و پیشنهادهای صاحب نظران و مدرسان در راستای توسعه نظام آموزش های علمی کاربردی در ارتقای کیفیت این کتاب ها تاثیر گذار خواهد .
سوالات تستی کتاب اصول و فنون گفت و گو و مذاکره دانلود پودمان مدیریت خانواده در عصر حاضر مقطع کارشناسی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اصول و فنون گفت و گو و مذاکره خسرو رستمی اعظم علی اصفهانی و زهرا آب جام .
اصول و فنون مذاکره صفادشت بیزنا برای امتحان بانک اطلاعاتی آموزشگاه بابایی وبلاگ مرکز آموزش صفادشت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سامانه جامع سجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی .
مقابله با راهبرد تشدید فشار
در گام اول مرور مجدد اهداف و دستاوردهاست. پایه و اساس مذاکرات همین اهداف است. پس باید فهرست آنها
را به یاد آوریم و سعی کنیم به آنها وفادار باشیم، تا جایی که فشار سبب از دست نرفتن اهداف میشود، آن را
بپذیرید، اما زمانی که احساس کردید باید از اهداف خود چشم پوشی کنید، فرایند مذاکره را ادامه ندهید. پس
شاخص تصمیم اهدافی است که برای خود درنظر گرفته ایم.
راهبرد تهدید به قطع مذاکره و بی نتیجه گذاشتن آن
زمانی که یکی از طرفین از هر ابزاری برای رسیدن به نتیجه بهره می برند، یکی از کارهایی که معمولاً انجاممیدهند،
تهدید به قطع مذاکرات است. این تهدید غالباً واقعی نیست و برای به دست آوردن نیات و خواستههایشاناست.
در این راهبرد این طور بیان می شود که اگر این مطلب اتفاق نیفتند، مذاکره را رها می کنیم و آن را معتبر
نمیدانیم. البته که این کار به خلاف قوانین و عرف مذاکره است، ولی متأسفانه توسط برخی مذاکره کنندگان به
کار می رود و سبب می شود برای اینکه فرد به جلسه مذاکره برگردانده شود، امتیازهایی به وی داده شود یا جلسه
مذاکره طولانی و غیراثربخش می شود. بنابراین، وقتی کار به اینجا می رسد، مذاکره وارد شرایط پیچیده ای میشود
و به دلیل اینکه فرد استفاده کننده از این راهبرد دارای قدرت زیادی است، امکان برهم زدن مذاکره وجود دارد.
(به نقل از انجل ،)1992راهکار مقابله با راهبرد تهدید به قطع مذاکره
شما به ازای نتایجی که مورد نظرتان است در حال مذاکره هستید، پس نباید به قیمت حفظ نتایج ،مذاکره را ادامه
دهید. اگر طرف مقابل در حال تهدید شماست و مابه ازای برآورده نشدن خواسته هایش مذاکرات را ترک خواهد
کرد، اگر خواسته و مرتبط با أهداف شماست آنگاه بپذیرید و اجازه گذشت زمان را بدهید سپس مجدداً در شرایط
دیگر مذاکره را ادامه دهید تا به فرد مدیون نشوید. از جملاتی که در این مواقع کارساز است می توان به موارد زیر
اشاره کرد: »ما آمده ایم تا مذاکرات سازنده ای داشته باشیم اما گویا شما میلی به آن ندارید.« این به معنی بدهکار
کردن طرف مقابل است و به شما کمک می کند تا نقش خود را درست ایفا کنید. بعد با مقداری تأمل ادامه
میدهیم که اگر اینگونه است ما هم با شما هم نظر شویم، و عملا هم روی حرف خود ایستادگی کنیم.
یکی دیگر از راهکارها استفاده از شخص ثالث است. یعنی یکی از طرفین که مایل به ادامه مذاکرات است، شخص
ثالثی را انتخاب کرده و با وی درباره میانجیگری صحبت می کند. وی با رویکرد نزدیک کردن این دو گروه
واسطه گری می کند و سبب حفظ اعتبار مذاکره کننده می شود و شخص سومی کار را مدیریت خواهد کرد .
راهبرد پیش بینی و ایجاد فشارهای محیطی
پیش بینی و ایجاد فشارهای محیطی یکی از مصادیق جنگ های روانی است. مانند راهبرد قبلی بسیاری از
مذاکرهکنندگان در جلسه سعی می کنند از متغیرهای محیطی استفاده کنند و با استفاده از متغیرهای محیطی
فشار روانی را روی طرف مقابل ایجاد کنند تا در جلسه مذاکره عشان و مدیریت جلسه را از طرف مقابل بگیرند و
با حداقل تیر کر دی را کاهش دهند تا بتوانند به راحتی برنامه خود را پیگیری کنند و ادامه دهند.
مصادیقی از فشارهای محیطی که معمولاً مذاکره کنندگان را تحت فشار قرار می دهد شامل طراحی چیدمان
صندلی ها و میز در جریان مذاکره است، به گونه ای که فشارها به سمت طرف مقابل تقویت شود، این چیدمان
طوری درنظر گرفته می شود که افراد تحت پذیرش فشار باشند و عرصه بر آنها تنگ شود.همچنین، محیط صدا در جلسه مذاکره را به صورت آکو طراحی می کنند که این کار سبب خسته شدن افراد و
در نتیجه، از دست دادن تمرکز آنان می شود.
همین طور ممکن است همسطحی را رعایت نکنند و برای طرف مقابل صندلی های کوتاه تری قرار دهند و یا
اینکه صندلی های خودشان را بالاتر در نظر گیرند که این خودبه خود سبب ایجاد حس بالا به پایین می شود. در
جلسات مذاکره بهتر است تا جایی که می توانید سعی کنید از وضعیت بالای صندلی استفاده کنید و روی میزی
که در حال مذاکره هستید، سوار شوید. به علت اینکه وقتی نوع نشستن، نوع و طریقه سوار شدن روی میز اتفاق
می افتد، شما به جلسه تسلط پیدا می کنید .زمانی که صندلی شما پایین باشد و دستانتان راحت روی میز نباشد
و تسلط کافی روی میز نداشته باشید، خود به خود این حس القا می شود که روی جلسه مذاکره مسلط نیستید .
این مسئله از نظر روانی هم سبب ایجاد حس برتری در طرف مقابل نسبت به شما می شود.
بنابراین، در بسیاری از مذاکرات ممکن است به طور ناخواسته و بدون اطلاع طرف مقابل، این کار را بکنند و فرد
را در سیطره بالا به پایین قرار می دهند و حس برتری نسبت به او ایجاد می کنند.
کاری که کاندیدها انجام می دهند این است که در مقابل فرد و پشت سر خودشان تصاویر دهشتناک قرار دهند
.این کار سبب می شود تا شما حواستان پرت شود و تمرکز کافی را نداشته باشید و انرژی منفی از تصاویری که
ایجاد شده است، بگیرید و مثبت اندیشی که با خود به جلسه آورده اید، تحت تأثیر قرار بگیرد.
کار دیگری که ممکن است انجام دهند این است که مذاکره کننده را در مقابل نور بنشانند. از لحاظ روانی، وقتی
نور در چهره انسان انعکاس می یابد، میزان تمرکز کم شده و فشار روانی ایجاد می شود و افراد به طور نامحسوسی
به سمت خستگی پیش می روند.
علت اینکه در جلسات بازپرسی نور در چهره متهم می اندازند تا با فرد صحبت کنند نیز همین است. آنها سعی
می کنند از طریق نور تمرکز فرد را از بین ببرند و اطلاعاتی که مورد نیازشان است از فرد استخراج کنند.بنابراین، خود ذات نور هم ممکن است چالش آفرین شود. البته، ممکن است برخورد نور به چشم مسئله عجیبی
نباشد و حتی ممکن است پنجره ای بدون پوشش در جلسه در مقابل باشد که نور از آن به جلسه وارد شده و
همین سبب خستگی چشم و کاهش تمرکز می شود و در نهایت، مذاکره کننده را در لاک دفاعی فرو می برد.
این یک راهبرد کاملاً عادی است و افراد بدون اینکه مطلع باشند، در دام این راهبرد قرار می گیرند. بنابراین
،مذاکره کننده باید مراقب باشد تا از لحاظ نشیمن در جلسه مذاکره به صورتی فرار نگیرد که مورد آزار نور مستقیم
و زیاد قرار گیرد، این مسئله به صورت بسیار پنهان و با شیب آرام سبب ایجاد خستگی و کاهش کارایی و تمرکز
مذاکرات فرد خواهد شد.
یکی از دلایل انتخاب میزبانی در جلسه مذاکره که در بخش بایدهای مذاکره به آن پرداخته شود، پرهیز از اینگونه
فشارهاست.
اصولا زمانی که چنین چالشی ایجاد می شود، توصیه می شود اگر در معرض فشارهای محیطی قرار گرفته اید:
)1میزبان مذاکرات باشید. اگر هم میزبان نیستید، مذاکرات را به صورت رفت و برگشت انجام دهید. اگر جلسات
متعددی برگزار می شود، بعضی از آن جلسات را میزبان باشید تا اگر تحت فشار قرار گرفتید، ریسک این فشار
برای طرف مقابل هم موجود باشد، در نتیجه، سبب می شود فرد مقابل محتاط شود و بخشی از این فشارها
راکنترل کند. چون ممکن است ریسکی وجود داشته باشد تا در میزبانی برای خودش اتفاق بیفتد .
)2دومین راهکار تلاش برای حفظ تمرکز و گرایش به سمت کترل اهداف است. سعی کنید اهدافشان را به خاطر
داشته باشید و تمرکز و آرامش خود را حفظ کنید .
)3سومین راهکار اعلام اعتراض است و حتی به صورت واضحی برای تغییر وضعیت فعلی خود تلاش کنید. در
واقع شما مجبور نیستید به هر قیمت و شرایطی وارد جلسه مذاکره شوید. دست شما در جلسه مذاکره باز است
چون برای منافع خود در حال مذاکره هستید، بنابراین باید حداقل ها را در نظر داشته باشید. بنابراین، تعارف را
کنار بگذارید و اگر احساس می کنید متغیری در جلسه مذاکره شما را آزار می دهد، باید بکوشید آن را مدیریتکنید و اعتراض خود را اعلام کنید. اگر صندلی شما را کوتاه تر گذاشته اند، از طرف مقابل بخواهید مصندلی شما
را عوض کند و اگر چیدمان شما مقابل نور است، از طرف مقابل بخواهید که نور را کنترل کند. اگر جو به گونه ای
است که فشار به شما تحمیل می شود، سعی کنید چیدمان را تغییر دهید و حتی اگر این مسئله شدنی نیست و
امکان تغییر وجود ندارد، می توانید از طرف مقابل بخواهید جلسه را تعطیل کند یا در زمان و شرایط بهتر برگزار
شود. حتی می توانید درخواست بدهید محیط جلسه مذاکره تغییر پیدا کند و به محیط دیگری منتقل شود. در
واقع مذاکره کننده باید نهایت تلاش خود را بکند و کاملاً مراقب باشد در جلسات مذاکره مبادا تسیر فشارهای
محیطی شود.
مذاکره کننده باید به شدت مراقب باشد تا در معرض فشارهای محیطی قرار نگیرد، زیرا خاصیت فشارهای محیطی
تأثیر تدریجی است. ابتدا برای شما آزاردهنده نیست و به صورت تدریجی برای شما آزاردهنده شده و سبب میشود
که شما در جلسه مذاکره تحت فشار قرار بگیرید.
راهبرد امتناع از مذاکره قبل از حضور در جلسه
گاهی افراد سعی می کنند قبل از ورود به جلسه پیش شرط بگذارند و براساس تأمین آن پیش شرط مذاکرات
راآغاز کنند. از رایج ترین الگوها در این زمینه آمریکایی ها هستند. این راهبرد می تواند به طرف پیشنهاددهنده
کمک کند تا در همان ابتدای مذاکره مود برد و از این طریق قدرت و توان خود را به منصه ظهور برساند و خود را
اثبات کند.
معمولاً کسانی که قدرت دارند و یا فکر می کنند قدرت دارند، می کوشند از این حربه به نفع خود استفاده کنند.
گذاشتن پیش شرط همانند شمشیر دولبه است؛ هم به نوبه خود می تواند خطرناک باشد و هم پرفایده و بسیاری
از افراد از آن استفاده می کنند. پس افراد می توانند به واسطۀ قدرت یا دسترسی ای که دارند از همان ابتدا
امتیازی را از طرف مقایل بگیرند و سپس وارد جریان مذاکره شوند.راهکار مقابله با راهبرد امتناع از مذاکره
به شدت توصیه می شود هم به دلیل آداب مذاکره و هم به دلیل مدیریت جلسات مذاکره به جز در موارد معدودی
در بقیه موارد زیر بار این پیش شرطها نباید رفت و استقلال را از طریق ایجاد برابری حفظ کرد.
راهکاری که برای این حربه می تواند اتخاذ کرد، همانند راهکار راهبرد قبل یعنی تهدید به مذاکره و بی نتیجه
گذاشتن آن است و می توان از همان جملات نیز در اینجا استفاده کردو
راهبرد افراط و تفریط در مباحث و دادن پیشنهادهای غیرواقعی
این راهبرد بسیار جذاب است و افراد خطرپذیر به وفور از آن استفاده می کنند و نتایج جالبی را نیز دربر دارد. این
حربه از این نظر جالب است که پیشنهادهایی که ارائه می کنند، غیرواقعی است و در حقیقت برای آنها سنگ
بزرگ محسوب می شود که نشانه نزدن است.
وقتی شرایط ایجاب می کند، درخواست افراطی یا تفریطی عجیب را مطرح کرده و وقتی اوضاع را به نفع خود
بحرانی کرد، طرف مقابل را به شرایط معتدل تر راضی می کند و به همین ترتیب، سبب می شود که طرف مقابل
این شرایط را به عنوان موفقیت مشاهده کند و قرارداد ببندد، بنابر این راهبرد بسیار هوشمندانه ای است.
برای مثال، در زمینه خرید کالایی فرد ابتدا درخواست حجم زیادی را می کند و فروشنده بر همین اساس به
ویقیمت می دهد، ولی در نهایت مقدار بسیار کمتری از حجم درخواست شده را با همان قیمت عمده خریداری
میکند.
راهکار مقابله با راهبرد افراط و تفریط در مباحث
اگر احساس کردید که پیشنهاد طرف مقابل شما غیر منطقی و غیرواقعی است، با یک سؤال ساده سعی کنید
موضوع جدیدی را مطرح کنید. سؤالی با این مضمون »دلیل خرید این حجم از کالا چیست؟« یا »روش حمل این
حجم از کالا چگونه است؟« یا »سیستم پرداخت برای این حجم از کالا چیست؟«با این سؤالها فرد به چالش کشیده می شود و متوجه می شود که در به کارگیری راهبرد ناکام مانده است. با این
راهکار به فرد تفهیم می شود که افراط و تفریط جایی در مدیریت مذاکره نخواهد داشت.
راهبرد پرتوقعی و کلافه کردن
زمانی که هر خواسته ای از فرد را برآورده می کنیم، طرف مقابل باز هم متوقع است. در این حربه فرد آن چنان
طمع کار و خودخواه است که سعی می کند با ترکیب راهبردهای نبلی مانند حربه کالباسی و ... به صورت مرحله
به مرحله از شما امتیاز بگیرد. نتیجه این پرتوقعی بی شک کلافه شدن طرف مقابل است. این حربه فردی است
که سعی می کند از طریق آن حداقل بخشی از خواسته های خود را برآورده سازد. این هنری برای مذاکره کننده
است تا بتواند به اولویت های خود دست یابد.
به یاد داشته باشید زمانی که فرد در حال استفاده از این حربه است، به دنبال دو مسئله است یا بنا دارد از طریق
راهبرد کالباسی کار را پیش ببرد و با به دنبال این است که امتیاز کمتری را از دست بدهد.
راهکار مقابله با راهبرد پرتوقعی
باید حتی اگر به قیمت وقفه انداختن در مذاکرات تمام شود، جلوی این خنه را بگیرید. به شیوه های مختلف مانند
تغییر نفر با ساختار و ارائه پیشنهاد جدید می توانید این کار را انجام دهید، اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این
کار را انجام دهید، مذاکرات را فقط بر مینای دستور جلسه و تعهدات از ابتدا تا انتها پیش ببرید، یعنی به جایاینکه
مذاکره را با مدیریت توقعات فرد پیش بیرید، با دستور جلسه کار را به انتها برسانید.
راهبرد پاسکاری و بازی پینگ پنگ
در بسیاری موارد، مذاکره کننده ها به دلایل متعدد برای اینکه امتیازی به طرف مقابل ندهند، تصمیم گیری را به
فرد دیگری واگذار می کنند و زمانی که سراغ آن نفر می رویم، او هم ما را به شخص دیگری ارجاع می دهد. این
راهبرد نیاز به هماهنگی زیادی دارد. درست مانند بازی پینگ پنگ که توپ بین افراد جابه جا می شود، در مذاکره
هم همین اتفاق درمورد طرف مقابل خواهد افتاد. (به نقل از شولزینگر، )1379با این کار فرد خسته شده و کم کم از خواسته خود منصرف می شود. این رویه بسیار رایج است و خیلی از افراد
از آن استفاده می کنند و ممکن است افراد بدون دانش مذاکراتی دانسته یا نادانسته نیز در حال استفاده از آن
باشند. این حربه با دو هدف انجام می شود، هدف اول امتناع از دادن موضوعی که شما به دنبال آن هستید و سعی
بر طولانی کردن فرآیند مطالبه شما و هدف دوم سختگیری بیش از حد به دلیل منصرف کردن شما از پیگیری
خواسته های جدید. در بسیاری از موارد طرف مقابل برای مدیریت جریان مذاکرات و ناامید کردن شما از پیگیری
به سراغ این حربه خواهد رفت .
راهکار مقابله با راهبرد پاسکاری
زمانی که در چنین مخمصه ای قرار گرفتید، باید تیمی هماهنگ داشته باشید. این راهبرد بسیار هوشمندانه
طراحی می شود و در این حربه نمی توانید مسئول و مقصر را پیدا کنید. شما خیلی اوقات متوجه می شوید که
موضوعی نادرست است، ولی وقتی آن را بیان می کنید، فرد مسئولیت آن را به شخص دیگری محول می کند و
به اصطلاح پاس کاری انجام می دهد.
زمانی که چنین تصمیمی را در جریان مذاکره علیه شما می گیرند، دقت کنید در ابتدای مذاکره جلوی این مسئله
را بگیرید. خیلی از اوقات این راهبرد برای ندادن خواسته شما به کار برده نمی شود، بلکه هدف اصلی آنان، خسته
کردن شما برای ادامه کار است و واگذار کردن حقوقتان به دیگران، راهکار این است که به صورت هوشمندانه
وآگاهانه از مسئول مذاکرات طرف مقابل بخواهید که یک نفر را به شما معرفی کند تا با وی مذاکرات را ادامه
دهید .این کار سبب می شود که از فرد بخواهید تصمیم گیر نهایی را به شما معرفی کند و به وی تفهیم کنید که
جریان کار به دست شماست و آنها نمی توانند از طریق پاس کاری شما را دچار چالش کنند، به شدت توصیه می
شود در جریان مذاکرات موضوع را با یک نفر هماهنگ کنید.
اما در دنیای واقعی فقط این نیست. گاهی ممکن است طرف مقابل زیر بار پیشنهاد شما نرود و آن را نپذیرد و
شما هم در فشار مذاکرات قرار داشته باشید. در این حالت ، با هر فردی که در حال مذاکره هستید، ابتدا از ویبخواهید که اندازه اختیار خود را به شما بگوید و طبق میزان اختیاری که دارد با وی مذاکره کنید و مسائلی که
در اختیار وی نیست را از وی مطالبه نکنید. پس با هر فردی طبق حیطه اختیاری به نتیجه برسیم و سپس به
سراغ نفر بعدی برای ادامه مذاکره برویم.
راهبرد پلیس خوب، پلیس بد
یکی دیگر از حربه های مذاکرات که بسیار رایج است و توسط تیم هایی که بیش از دو عضو دارند اتخاذ می شود
،راهبرد پلیس خوب، پلیس بد است؛ به گونه ای که بر اساس این راهبرد یک فرد یا گروه در مقابل شما پلیس
خوب هستند و از نظر شما بسیار منسفانه عمل می کنند.
اما از طرف دیگر و در طرف مقابل شما، فرد با گروهی قرار دارند که نقش سختگیر و غیر منصف با پلیس بد را ایفا
کنند. بر اساس این رویه یا ساختار، شما همواره در یک دوقطبی خوب و بد قرار گرفته و به فراخور نیاز هریک از
آنها نقش خود را از طریق سخنگیری با رأفت اتخاذ کرده و امتیازهای لازم را از شما اخذ می کنند. این راهبرد
بسیار سنجیده و پرطرفدار بسیار کاربردی است و طرف پلیس خوب در آن به واسطه اعتمادی که از شما جلب
می کند، همواره می تواند شما را تحت نفوذ داشته باشد و ازی شما بهره گیری مستقیم و غیرمستقیم کند. (انجل
کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر ویلیام یوری مسعود اصول و فنون مذاکره راجر فیشر ویلیام یوری مسعود حیدری مترجم نشر سازمان مدیریت صنعتی بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران خرید و ارسال .
درس اصول و فنون مذاکره مذاکره دروس علوم ارتباطات اجتماعی قواعد مربوط به آغاز جلسه و دعوت به جلسه اصول و فنون مذاکره شرح مختصر کتاب مذاکره مهم ترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان هاست کننده ی پیشرفت فن اورانه منجر به ارتباط گیری مذاکره ی عقلانی با مفاهیم علمی و پالایش و شکل گیری نوین آن شد با عنوان تحلیل عملی محبوبیت پیدا کرد .
اصول و فنون مذاکره ویلیام یوری ترجمه حیدری نشر مدیریت اصول و فنون مذاکرهخرید کتاب به صورت اینترنتی و با ارسال رایگان در بانک کتاب تلکتاب کتاب های درسی کمک درسی دانشگاهی و .
کتاب اصول و فنون مذاکره چ کتاب گیسوم کتاب اصول و فنون مذاکرهعنوان و نام پدیدآور اصول و فنون مذاکره ابوالفضل صمدیان به سفارش مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد تهران مشخصات نشر تهران مشکوه دانش .
خرید آنلاین مشخصات و خرید آنلاین اصول و فنون مکاتبات و مشخصات و خرید آنلاین ا دانلود جزوه اصول و فنون مذاکره علمی کاربردی دانلود کتاب خرداد دانشگاه جامع علمی کاربردی طبرسی مدیریت تجاری سازی معرفی کتاب جهت دانلو و تهیه .
سوالات تستی اصول و فنون مذاکره آپارات سوالات_تستی_اصول_و_فن معرفی کتاب الکترونیکی اصول و فنون حسابداری دوره فنون مذاکره و گفتگو قسمت پنجم زبان بدن در مذاکره مدرس مهدی رحیمی راهکارهای علمی افزایش فروش .
روش موثر برای اصول و فنون مذاکره مدرسه تحول فردی اصول فنون مذاکرهتمرکز اصلی اصول و فنون مذاکره بر این است که با استفاده از آن از بحث و اختلاف مرا جا به جا کرد برگرفته از کتاب اسپنسر جانسون و چیزهای بزرگی مثل این که از مدرس و مربی اصول و فنون مذاکره هستم و قصد دارم در این وبسایت مطالب کاربردی و .
فهرستی از بهترین کتابهای مذاکره در سطح بین المللی متمم بهترین کتابهای فنون مذاکرهکاربردی بودن دارا بودن پایه علمی مورد استناد قرار گرفتن توسط بزرگان علم کتاب مبانی مذاکره لوییکی و ساندرز را می توان فصل مشترک دوره های اصول و فنون.